چهارمین جلسه مهر و همدلی روز چهارشنبه 9شهریور ماه 1401 برگزار شد
چهارمین جلسه مهر و همدلی روز چهارشنبه 9شهریور ماه 1401 برگزار شد
چهارمین جلسه مهر و همدلی روز چهارشنبه نهم شهریور ماه 1401 در نمازخانه سازمان مرکزی با حضور معاون، مدیران و کارکنان حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار شد. در این جلسه جناب آقای دکتر نوری در خصوص مسائل ذیل به سخنرانی پرداختند: 
ایشان روز کارمند را به همکاران گرامی تبریک و سلامتی و توفیق خدمت صادقانه و خالصانه را برای همه عزیزان از خداوند متعال خواستار شدند. 
تبریک میلاد امام محمدباقر (ع) و اشاره به حدیثی از ایشان که حضرت این حدیث را از حضرت رسول (ص) نقل می کنند که وقتی یکی از شما دوست خود را می بیند سلام کنید و باهم دست بدهید. 
بیان تعریفی از واژه کارمند که یک کلمه مرکب است و به معنای کارآمد و لایق کار تعریف شده است و کسی که از او کار بر می آید. در محیط های علمی مانند دانشگاه که محور علم، دانش، فرهیختگی و فرزانگی و حضور انسانهای دانشمند می باشد ، واژه کارمند به "همیاران علمی" تغییر داده شده است . همیاران علمی باعث ایجاد آرامش و آسایش برای دانشجویان می شوند که بهتر بتوانند به کسب علم بپردازند. 
اشاره به اینکه اسلام دین اجتماعی است و مسئله پیوندهای انسانی و مهربانانه با یکدگیر و شیوه زندگی و کنار هم بودن و آموزشهای اخلاقی در دین ما خیلی توصیه شده است.  در کتاب بحارالانواز جلد 73 روایات بسیاری در خصوص روش های زندگی، برقراری ارتباط با یکدیگر و نکات بسیار ارزشمندی در کلیت نوع زندگی از اولیا دین ترسیم و بیان شده است. 
در فرمایش حضرت امیر (ع) که در کتاب نهج البلاغه حکمت 10 فرمودند: با مردم به گونه ای ارتباط داشته باشید که وقتی از دنیا رفتید در فقدان شما گریه کنند نه اینکه خوشحال بشوند و در زمان حیات هم همه افراد بسوی شما شتاب کنند و اصل معاشرت اسلامی این است که باید همدلی در محیط کار برقرار باشد. 
اشاره به کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) نوشته شهید مطهری و توضیح اینکه مومن باید به گونه ای دقیق وظایف خود را انجام بدهد و قطعا هم باید جاذبه داشته باشد و هم دافعه. بعنوان مثال یک مدیر در کنار جاذبه باید برای افرادی که حس همکاری ندارند دافعه هم داشته باشد. مومنین باید به گونه ای رفتار کنند که افراد در کنارشان حس دوستی و الفت داشته باشند و در کنار هم بودن ما در محیط کار باید به صورتی باشد که حس محبت و مهر و همدلی به افراد منتقل بشود. 
درانتها ایشان آرزوی توفیق و سلامتی برای همه عزیزان از خداوندمنان خواستار شدند و اینکه به یاری خداوند همزیستی و آداب معاشرت اسلامی را همه ما مورد توجه قرار بدهیم .
تاریخ:
1401/06/15
تعداد بازدید:
428
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت