وزیر علوم در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هنر روابط‌عمومی‌ها فرهنگ‌سازی باشد، گفت: روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین و سفیران دانایی در جامعه هستند، چرا که یافته‌های جدید علمی، پژوهشی و فناوری را در افکار عمومی تبیین و تشریح می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر محمدعلی زلفی‌گل دوشنبه شب (24مرداد) در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در آستانه هفته دولت و با حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت: فعالیت روابط عمومی‌ها در مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری بسیار ارزشمند است چرا که مدیران و کارشناسان روابط عمومی با اطلاع‌رسانی مستمر پژوهش‌های دانشگاهی و دستاوردهای جامعه دانشگاهی به نوعی آموزش افکار عمومی جامعه را به شکل مستمر و مادام العمر بر عهده دارند.

دکتر زلفی‌گل تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دستاوردهای دانشگاه‌ها و اقدامات انجام شده در مراکز پژوهشی و فناوری یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی برای روابط عمومی‌هاست. چرا که این اطلاع‌رسانی علاوه بر ایجاد حس امید و انگیزه برای افکار عمومی امکان ترویج بیشتر علم و دانش در جامعه، زمینه استفاده بخش‌های مختلف جامعه از دستاوردهای علمی را نیز فراهم می‌کند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه کمبود امکانات نباید مانعی برای انجام ماموریت‌ها و وظایف روابط عمومی‌ها باشد، گفت: در حد توان و مسئولیت خود برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها تلاش می‌کنیم.

وی افزود: شاغلان روابط عمومی‌ها دارای خلاقیت، نوآوری و استعدادهای هنری هستند که با این ظرفیت و ابزارها می‌توانند کمبودها را جبران کرده و جایگاه سازمان یا دانشگاه متبوع خود را در سطح جامعه ارتقا بخشند.

در ادامه این نشست چند تن از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که ضرورت توجه به ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها در ساختار اداری، اختصاص بودجه و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری به واحدهای روابط عمومی، ضرورت در نظر گرفتن مدیران و کارشناسان روابط عمومی به عنوان بازوهای مشورتی مدیریت در دانشگاه‌ها و تامین نیروی انسانی متخصص در واحدهای روابط عمومی دانشگاهی از اهم مباحث مطروحه بود.
تاریخ:
1401/05/25
تعداد بازدید:
2093
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.